Autor Wątek: Luźny układ kierowniczy, przeskakiwanie kierownicy - poradnik naprawy  (Przeczytany 453 razy)

Offline hfx

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 73
  • Imię: Maciej
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Lubuskie
Wiele osób skarży się na to, że w modelach poliftowych układ kierowniczy nie pracuje jak powinien. Kierownica chodzi zbyt luźno przy dużych prędkościach, a jazda wymaga ciągłej korekty. Jest to dosyć uciążliwe i pojawia się często przy niskich temperaturach. Kierowca ma wrażenie jakby kierownica przeskakiwała mu o ząbek przechodząc przez godzinę 12.

Nieprawidłową pracę układu kierowniczego widać na filmie
https://youtu.be/MW9M2n3Cym4

Czytając zagraniczne fora dowiedziałem się, że jest to bardzo popularny problem. Ludzie w serwisach wymieniali całe maglownice jednak nie przyniosło to skutku, ponieważ problem tkwi w źle zaprogramowanym wspomaganiu. Podobno Audi wie o problemie i organizowane były akcje serwisowe, w których wgrywany był nowy soft.

Jako, że do serwisu mam kawałek postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i spróbować naprawić to sam.

Pierwszym krokiem, który powinniśmy zrobić to dezaktywacja "Driver Steering Recommendation" (Totalna porażka Audi swoją drogą)

Następnie wyszukujemy moduł "electric steering assist module" (U mnie był to bodajże 44) i wybieramy Long Coding

Bajt 4 > Bit 0 > odznaczamy haczykiem "Driver Steering Recommendation". Włączamy i wyłączamy zapłon. Od tego momentu problem ząbkowania powinien zniknąć, jednak układ kierowniczy dalej jest "luźny"

Aby usztywnić układ kierowniczy wchodzimy w moduł centralnej elektroniki (MCE09), wybieramy opcję security acess. Wpisujemy kod 20113 (lub taki który jest sugerowany). Następnie wchodzimy w zakładkę
Adaptation - 10

Wyszukujemy kanały 63,64,65,66 i zmieniamy wszystkie ich wszystkie wartości na 3. Domyślnie polifty miały wartości 0, 218, 0, 15.

Włączamy i wyłączamy zapłon.

Od tego momentu powinniście poczuć znaczną różnicę w sztywności układu.


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15