Autor Wątek: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?  (Przeczytany 33897 razy)

Offline Darekef81

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Darek
  • Miasto: A7
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #180 dnia: Kwiecień 24, 2018, 09:00:32 am »
U nie szarpało przy dynamicznej z 2-3 i okazało sie ze jeden zawór nie trzymał ciśnienia,poszedł tez zestaw naprawczy, przebieg 90tys. Placilem 3200 w teomotors w poznaniu,w 4h ogarneli :)

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #181 dnia: Kwiecień 24, 2018, 09:02:01 am »
No nic tylko serwis strona otwierac

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline luk.wlk

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Imię: Łukasz
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #182 dnia: Kwiecień 24, 2018, 09:05:33 am »
Sprawdzili, że jeden zawór nie trzymał i od razu cały zestaw? Czemu nie wymienili tego jednego wadliwego?

@Klucha111, otwieraj, otwieraj, może w końcu udałoby się uleczyć mojego...

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #183 dnia: Kwiecień 24, 2018, 09:08:40 am »
Sprawdzili, że jeden zawór nie trzymał i od razu cały zestaw? Czemu nie wymienili tego jednego wadliwego?

@Klucha111, otwieraj, otwieraj, może w końcu udałoby się uleczyć mojego...
No może może. Ja od jutra jestem w domu tak że dawaj znać jak co.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Darekef81

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Darek
  • Miasto: A7
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #184 dnia: Kwiecień 24, 2018, 11:38:16 am »
Cos jeszce bylo z temperatura skrzyni-za wysoka, wiec zapobiegawczo wymieniłem koszt może większy ale jak miałbym po miesiącu znów jechać i wymieniać zestaw plus olej to średnio mi sie to podobało,a 3200 na skrzynie to nie jest wielki wydatek. Teraz możne ewentualnie pozostaną szprzegła chyba 3400 netto z calym koszem bo teraz trochę dostały po dupie ale mówili ze tragedii nie ma

Offline luk.wlk

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Imię: Łukasz
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #185 dnia: Kwiecień 24, 2018, 11:44:07 am »
Rozumiem. A odczułeś poprawę po tym zestawie? Wszystko git?

Jak nie ma tragedii ze sprzęgłami, to może warto jednak same tarcze wymienić póki się coś gorzej nie posypało? Koszt na pewno mniejszy bo zestaw tarcz to bodajże 1200-1300 PLN.

Offline grand116

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #186 dnia: Kwiecień 24, 2018, 17:53:20 pm »
Jak sprzęgło dostalo po d... to raczej olej też nie jest pierwszej świeżości do kosztów sprzęgła nalezy doliczyć olej i filtry za zbyt dużą temperature odpowiada zestaw naprawczy .

Offline Darekef81

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Darek
  • Miasto: A7
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 26, 2018, 15:30:42 pm »
no teraz jest ok,na dynamic i S caly czas równo ciągnie. Na postoju na P spalanie 1,4L, no niby tak ale znając życie pewnie wymagana będzie droższa opcja :) poprzedni właściciel poleciał w kulki z wyminana oleju i teraz sa tego skutki,ale najważniejsze ze sytuacja opanowana bo strach w dalsza byłoby trasę jechać :)

Offline MJJ

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Mariusz
  • Miasto: Sulkowice
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 210KM
  • Rocznik Auta: 2040
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #188 dnia: Czerwiec 23, 2020, 10:41:47 am »
Witam... Pare słów o mojej historii ze wspomnianą skrzynią. Kupiłem auto z przebiegem 92 000 km od samotnej Pani, ktora woziła tylko do pracy (10km)  swoją torebkę. Auto wystawiane było na OTO... przez salon Audi w Bielsku. Wszystkie przeglady zgodnie z planem według książki. Przez pierwsze tygodnie wszystko wyglądało ok ... po pewnym czasie (95 000 km) pojawiło się szarpanie na zimnym silniku ze zmiany z R na D i vice versa. Następnie szarpania podczas zbijania z D2->D1. Pozniej szarpniecia podczas manewrow na parkingu plus wjazd do garażu - hopki. Dłuższy postój w korku - koszmar i stres (110 000km). Podjechalem do ASO Beltowski Krakow - kierownik po wysłuchaniu moich żali  stwierdził - 4000 zl i załatwimy temat. Nie poszłem na to. Podjechalem do firmy pod Krakowem - specjalizacja automatyczne skrzynie biegów. Szybki stint po Zakopiance z zapiętym komputerem ... brak błedów. Tester stwierdził - szykuj Pan 5000 zł i wpadnij Pan za dwa tygodnie. Szybki look na opinie - sporo niedoróbek podczas niektórych napraw. Nie lubie takiej roboty. Szukam dalej. Przypominam sobie rozmowe z właścicielem serwisu, u którego rozwiązywałem problem olejowy mojej Audicy z silnikiem TFSI. Poleca Polaka, który naprawia skrzynie w Wiedniu. Do niego odsyła swoich klientów lub pośredniczy w naprawie. Koszt naprawy oscyluje od 3500 zl do 9000 zl. Sporo ale co mnie przekonuje? Koleżka robi to na podzespołąch z rynku austriackiego - ponoć robi różnice. S-tronica robi raz na tydzień - chwali się, że narazie nikt nie reklamował jego roboty. Daje 1 rok gwarancji. Ponadto po konkretnej rozmowie telefonicznej objaśnia skąd taki rozrzut w cenie. Ale decyzja o cenie zapada dopiero po oględzinach oleju (kolor i zapach) plus oględziny tarcz w skrzyni i stopnia zużycia sprzegła. W moim przypadku niestety padło na wariant droższy. Chociaż obyło się u mnie bez wymiany dwumasy wiec staneło na 8000 zł. Na tą kwotę złożyło się: zestaw naprawczy mechatroniki, olej do skrzyni, filtry, tłoczki, nowe tarcze do skrzyni, tarcze sprzęgła, jakiś czujnik, kóry został wymieniony dla świętego spokoju plus adaptacja skrzyni w ASO AUDI i uczenie skrzyni (okolo 100km). A teraz najlepsze Panie i Panowie ... nie chce zapeszać i chwalić dnia przed zachodem ... narazie się cieszę ... ale to było jak pierwszy lizak w życiu młodego człowieka. Wróciła miłość do jazdy tym samochodem. Skrzynia chodzi tak jakby jej nie było. Gdyby nie FIS, który pokazuje mi zmianę biegów nie wiedziałbym, że przerzuca biegi. Dojazd do świateł i ... nie czuję, że zbija biegi. Ruszam z R->D1 samochód rusza sam bez szarpnięcia.  Narazie samochod przejechal 200 km od naprawy i chce się powiedzieć ... CHWILO TRWAJ!

Teraz pare słów podsumowania ... w samochodach o przebiegu zbliżającym się do 100 000 km nie warto czekać bo szarpania nie znikną ... może zaproponują Wam wymiane oleju plus zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. To tylko odroczy wyrok na pare miesięcy - zależy kto ile i jak jeździ. Niestety odraczanie tego problemu powoduje zużycie sprzęgła, dwumasy, poduszek pod silnikiem, itp. czyli drogie naprawy. 

Offline Kosior

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Sebastian
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #189 dnia: Wrzesień 13, 2020, 03:23:23 am »
Witam, potrzebuje porady za nim pojadę do mechanika.
Od jakiegoś czasu pojawił się u mnie problem ze skrzynia ( s-tronic )
Szarpanie przy przeżucaniu w górę i czasami przy redukcji, szarpanie przy przełączeniu z R na D po przejechaniu kilku metrow.
Auto oddane do naprawy, regeneracja mechatroniki, wymiana sprzęgła, uszczelki, oringi nowy olej i filtry.
Przez pierwsze ok. 50 km bylo wszystko ok ale teraz pojawiły się nowe objawy.
Falowanie obrotów przy prędkości 70-75km/h na 7 biegu i dodatkowo ale nie zawsze, przy zmianie biegu przeciąga obroty, np. przełącza z 3-4 przy 1700 ale obroty zamiast spadać zwiekszaja się do 2100-2200.
W vcds zero bledow.
Przed naprawa skrzyni nie było tego problemu.
A5 2.0 tfsi quattro 211 km
Czy ktoś miał moze podobny problem ?


 

Offline MJJ

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Mariusz
  • Miasto: Sulkowice
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 210KM
  • Rocznik Auta: 2040
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #190 dnia: Wrzesień 14, 2020, 08:17:41 am »
Witam,
Miałem również falowanie obrotów, o których nie pisałem w poprzednim poście ponieważ dopiero zauważyłem po przejechaniu około 2000 km,
że problem zniknął po całej naprawie sprzęgła. Nie ma co się łudzić zastosowano u Ciebie tzw. wersje domyślną czyli mechatronika + oleje,
wymiana sprzęgła to już w zasadzie konsekwencja. Ale wygląda, że nie wyminili Ci wzystkich tarczek  ciernych (sprzęgieł) w skrzyni biegów.
A to jest istota problemu tych skrzyni. NIe pisałeś również czy zrobili Ci kalibracje po wymianie mechatroniki, a to jest również ważny etap.

 
 

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15